torstai 4. heinäkuuta 2019

MANSIKKAKARNEVAALIT ILMAN MANSIKOITA JA KARNEVAALEJA!

Loimaan kaupunki ja yrittäjät osoittavat kuinka markkinointi- ja viestintä osaaminen yhdistetään busineksiin. Kun kaikki toimii tulee, tulee mainetta ja kunnia sekä rahaa! Vajaan 1 400 asukkaan Oripää pystyy järjestämään joka toinen vuosi tapahtuman, joka vetää lähes 100 000 maksavaa kävijää, tapahtuman budjetti lienee reilut viitisenmiljoonaa euroa!


Uudessakaupungissa tehtiin keskiviikkona ennätys, kun mansikkakarnevaaleissa mansikka osuus saavutti karnevaalien tason eli mansikat loppuivat. On varsin naurettavaa puhua karnevaaleista, jos tapahtumassa "myyjiä eli tapahtuman luojia" on parikymmentä eli se, jos mansikat loppuvat kesken, sopii"karnevaali"markkinointiin kuin sian silmä sian päähän. Mansikoiden uupuminen tapahtumista ärsytti niitä hakemaan tulleita ja tämä tyytymättömyys pulpahti esiin somen kautta - NÄINHÄN SE TÄNÄÄN MENEE!

Koomisia piirteitä keskustelu sai siinä, kun yrittäjä perinteisine sometukijoineen uhriutui eli vika olikin ihmisissä, ketkä tulivat hakemaan mansikkakarnevaaleilta mansikoita - HEIDÄN OLISI TÄYTYNYT TYYTYÄ SIIHEN, MITÄ OLI TARJOLLA EIKÄ VAATIA MANSIKOITA. Jokainen tajuaa ettei mansikoiden noutaja ole tyytyväinen, jos hänelle tarjotaan vaikkapa mansikoiden sijaan erialaisia mämmejä. Uudenkaupungin tyylin mukaisesti epäonnistumistaan ruikuttava yrittäjä saa somessa tukea "omiltaan" pieneltä piiriltä, joka typerästi, pettyneitä mansikkakarnevaalivieraita vähätelleen, vetää esiin onnistuneita massatapahtumia.

Uudessakaupungissa on vetovoimaisia ja kymmeniä laadukkaita yrityksiä, joiden palvelut kestävät vertailun maamme laadukkaimpien yritysten kanssa. Näihin kuuluu myös mansikkakarnevaaleissa kompastellut yrittäjä. Ongelman ydin löytyy yrittäjien pienestä kuppikunnasta, joka hallitsee alansa, mutta ei ymmärrä viestintää eikä markkinointia. Kun aloillaan huppuosaavat yritykset eivät viestinnän ja markkinoinnin osaamiseen tukea omasta kaupungista, ollaan nykyisessä tilanteessa: JOS MANSIKKAKARNEVAALEISSA EI OLE MANSIKKAA, ON SE ASIAKKAIDEN VIKA!

Yrittäjien uhriutumisen, marttyyrihengen ja asiakkaiden suoranaisen syyttämisen sijaan, joskus, kuten nyt, olisi anteeksipyyntö paikallaan - kaikki epäonnistuvat joskus ja mitään mullistavaa ja korjaamatonta mokaa ei tapahtunut nytkään. Ehkäpä Uudenkaupungin yrittäjien pienen piirin tulisi fundeerata joukkovoiman kasvattamista eli uusien kasvojen mukaan ottamista suunnitteluun ja toteutuskuvioihin - MITÄ USEAMPI POHTIVA PÄÄ, SITÄ ENEMMÄN AIVOKAPASITEETTIA! Jospa kaupungin infopisteiksi otettaisiin vaikkapa Laitilan Shell, Kalannin SEO ja kaupunginporttina tunnettu ateljeegrilli: Näissä vieraat saisivat tietoa kaupungista ja osaisivat suunnistaa sen tarjoamiin elämyksiin!

Kyräilyn, keskinäisen kisailun ja rusinoiden noukkimisen pullasta sijaan yrittäjien tulisi ryhtyä avoimeen ja toisiaan kunnioittavaan tasapuoliseen yhteistyöhön. Onnistumisen perusta löytyy Uudenkaupungin suurimman ongelman korjaamisesta: PAIKALLISET YRITTÄJÄT EIVÄT SAA OMASTA KAUPUNGISTA EDES VÄLTTÄVÄSTI OSAAVAA TUKEA TOIMINTANSA MARKKINOINTIIN JA VIESTINTÄÄN! Loimaan kaupungin ja yrittäjien PR-esiintyminen OKRA maatalousnäyttelyssä on oiva osoitus onnistuneen yhteistyön, viestinnän ja markkinoinnin muuttumisesta businekseksi samalla kertaa. Ehkäpä kaupunkimme ja sen yrittäjien suurin realistinen haaste voisi olla OKRA-tapahtuman kaltainen sataatuhatta kävijää kiinnostava massatapahtuma - TÄMÄ EI OLE UTOPIAA, ESITIN MOISIA JO 1995!

3 kommenttia:

  1. Mitään ei ole opittu viime vuodelta muistan että mansikat oli loppu ennen klo 17.00, sama kysymys karnevaali vierailta missä mansikat? edellisten pakkahuonetta pitäneiden aikana paljon parempi järjestely mansikoita riitti ja paikallista ohjelmaa mansikka tyttöineen, osan karnevaalien järjestely töppäyksistä voi pistää virkamiesten piikkiin, kun eivät ole hoitaneet töitänsä niin että rannan rakennustyöt olisivat ajallaan valmistuneet.

    VastaaPoista
  2. Uudenkaupungin yrittäjät toteuttaa itsekkäitä hankkeita virkamiesten tuella. Sama jatkuu vuodesta toiseen.

    VastaaPoista
  3. Hei, juhlakausi on taas täällä. Niiden, jotka hyötyivät meistä, tulisi tulla esiin ja antaa todistus meistä. Niiden, jotka eivät ole saaneet meiltä lainaa, tulisi ottaa yhteyttä meihin nyt.

    Pieni johdanto itsestäni.
    Nimeni on Claudia Klein, olen saksalainen ja edustaan ​​Spotcap Global Financial Services -yritystä. Annamme kaikenlaisia ​​lainoja 3 prosentin korkotuella

    Tarvitsetko lainaa velan vakuuttamiseksi ennen vuoden loppua?
    Tarvitsetko lainaa yrityksen perustamiseen tai liiketoiminnan laajentamiseen? Tarvitsetko lainan lomalle?
    Tarvitsetko lainan auton tai talon ostamiseen?
    Tarvitsetko lainaa uuden projektin käynnistämiseen tai nykyisen projektin loppuun saattamiseen?

    Mistä tahansa syystä se voi olla ja tarvitset rahaa. Tässä on ratkaisu taloudellisiin huolenne.
    Asianomaisten osapuolten tulee ottaa yhteyttä meihin saadaksesi lisätietoja sähköpostitse: | spotcapglobalservices@gmail.com | tai viesti meille WhatsAppissa: +4915758108767 |

    Lainaamalla verkossa olemme erittäin luotettavia ja luotettavia. On erittäin tärkeää, että työskentelet oikean yrityksen kanssa. Autamme sinua saamaan lainaasi parhaan hinnan riippumatta luottoasi! Jos etsit minkäänlaista lainaa, olemme oikea yritys, johon voit ottaa yhteyttä.

    Ota yhteyttä jo tänään saadaksesi lisätietoja lainatarjouksestamme tämän sähköpostin kautta: | spotcapglobalservices@gmail.com | tai viesti meille WhatsAppissa: +4915758108767 | & Vastaa hetkessä.

    VastaaPoista

Tuhraappa tähän aikasi kuluksi jotain! Kiitos!