Ennen saksan autoteollisuus toimi niin tuottavasti, että sen kapasiteetille tarvittiin jopa kaksi Saksaa.
Sanotaan Saksan olevan EU:n veturi, mutta näinhän ei ole. Muistanette Urpilaisen ministeri ajat, kun hän syyti suomalaisten työn tuloksia Kreikkaan. Totuus on se, että noilla rahoilla pelastettiin Saksan pankit, jotka olivat holtittomasti rahoittaneet Kreikkaa. Me siis pelastimme tuolloin Saksan pankkeja ja jotta Kreikka sai sinne tähdätystä tuesta edes jotain, joutui se ostamaan aseita Saksasta - pari sukellusvenettä ja Leopard panssarivaunuja. Asekauppa ihmetyttää jo siksi, että Kreikka on lähes kokoinaan liittolaistensa, NATO-maiden ympäröimä. Samalla tavalliselta kreikkalaiselta vaadittiin vyönkiristystä jopa lääkärien määräämien lääkkeiden suhteen. Kerrassaan alhainen temppu inhimillistä leikkiviltä unionpäättäjiltä
Oma lukunsa ja aivan hölmöyden huippu, piilee saksalaisten energiapolitiikassa, se sanoutui irti ydinvoimasta ja luotti venäläiseen tuontienergiaan eli kaasuun. Venäjän hyökätessä Ukrainaan Saksa oli ensimmäisenä boikotoimassa Venäjää, jonka piti sikäläisten ja suomalaistenkin asiantuntijoiden mukaan kaatua pikaisesti pakotteisiin. Toisin kävi ja nyt koko EU on energia kurimuksessa, kiitos Saksan, jonka satamissa ei ole edes kaasuterminaaleja, joiden kautta sikäläistä energia voitaisiin helpottaa. Muistakaamme myös saksalaisten autonvalmistajien törkeää päästöhuijausta, jolla ne yrittivät kieroillen hyötyä muusta maailmasta. Ja eikös tuonkin jälkeen synnytetty joku elvytyspaketti, jolla saatiin saksalaista tavaraa uppoamaan eteläisiin union valtioihin.Saksa on pelannut itsensä ja koko EU:n päätösvallallaan sellaiseen asemaan, että taas saamme olla pelastamassa unionin suurinta taloutta ja teollisuusmahtia. Joskus sopisi ihan tosissaan ja rehellisesti perehtyä siihen, mitä EU:n suurin talous tuottaa - onko se pelkkää surua, murhetta ja kurjuutta. Mielestäni olisi kohtuulista pohtia Saksan asemaa koko unionissa. Jos jotain voimme po. maasta oppia, on se, että Saksa ei opi virheistään. Samalla pistäisin kilometritehtaalle meidän hyväpalkkaiset ja kaikkitietävät taloustieteilijät ja muut asiantuntijat, jotka eivät ole koskaan pystyneet varoittamaan meitä odottavista kansainvälisistä taloushaasteista tai kuinka vältämme taantumat ja laman.
Emme voi saada Saksaa ulos EU:sta mutta voimme itse (Suomi) lähteä EU:sta, ainakin teoriassa.
VastaaPoistaDreizylinder, Zweitakt, ein Fahrer
VastaaPoista