Ensin odotat bussia, joka ei tule ja jätät ostosreissun siihen tai turvaudut omaan autoon ja ajat lähimmälle asemalle Uuteenkaupunkiin tai Vinkkilään. Hyppäät junaan ja hyssyttelet reilun tunnin Turkuun. Turun asemalla lompsit miltei kilometrin Puutorilla tai bussiasemalle, jossa nouset linja-autoon jatkaaksesi Myllyyn, Skanssiin tms.. Sinulta tuhraantui reilut pari tuntia, jotta pääsit ostelemaan erinäisiä tuotteita. Kas, kun ostoksesi suoritettuasi palaat kassit täynnä tavaraa riemusta kiljuen bussiin, tavarat linja-auton päätepisteestä junaan kannettuasi istahdat vaunun jakkaralle kasseinesi, joka palauttaa sinut omaan kaupunkiisi ja autollesi. Eikä junalla kaavailtu työmatkakaan tunnu ostosreissua sutjakkaammalta, koska kaikki työpaikat Turussa eivät sijaitse rautatieaseman läheisyydessä tai Kupittaalla. Käytännössä reissut junalla Turkuun vievät lähemmäs tai yli kaksi tuntia per sivu.
Entäpä sitten, jos satut ostamaan Turun reissulta salmonella kananmunia tai väärän kokoiset jalkineet, ei muuta kuin sama reissu uudestaan. Junailu Uudenkaupungin ja Turun välillä vaatii aikaa ja vaivaa, joten eiköhän Alinan palvelut ja laadukkaat tuotteet puolustavat paikkaansa, kuten muidenkin ostosten tekeminen täällä. Yleensäkin sopii pohtia henkilöjunahössöttäjien aatosten syvällisyyttä, ovatko he esim. ottaneet huomioon lokalahtelaiset ja muut etäällä radasta asuvat ja entä junahössöttäjien aiemmat aikaansaannokset? Eikö juuri heidän nerokkaan valmistelunsa ja junttaamiensa päätösten seurauksena kaupunkimme talouden ovea kolkuttele selvitysmies ja eikö näiden henkilöjunahössöttäjien meriiteistä kerro parhaiten kaupunkimme runsaat käyttämättömät kehitysmahdollisuudet ja siitä sikiävä kiihtyvä väkikato?
Juuri näin, kuka vielä kannattaa lähijunaa, ei kyllä sovi päätäjäksi kun realismi hukassa.
VastaaPoistaJunan mahdollinen tulo Ukiinko on Ukin suurin ongelma ja päättäjäksi haluat päästä edelleen?
VastaaPoistaEikö tonttu osaa lukia?
PoistaEi, mutta pitää puhua etukäteen. Turhaan konsulttiin jo 13000€ parempaa käyttöä tuollekin rahalla.
PoistaMeni jo suunnittelun atk lisensseihin moninkertaisesti.
Poista11.48 kyllä. Eurookaan ei kannata laittaa jos asukkaiden hyöty puhdas nolla. Rahalle pitää saada vastinetta.
Poista"Lokalahtelaisen asialla: Java Valkonen"
PoistaVoisiko joku kertoa, mistä kaupungin rahoittamasta hankkeesta on tullut vastinetta siihen sijoitetulle pääomalle?
PoistaOnneksi tämä henkilöjunakysymys (tarkoittaisi työpaikkaliikennettä molempiin suuntiin) ei ole ajankohtainen. Bensaa on vielä saatavilla, ja sähköäkin riittää. Jos joskus junaan joudumme turvautumaan, se olisikin jo sitten höyryjuna
VastaaPoistaÄlä, älä, saataisihan se olla vetyveturi vai kulkisiko vihreällä ammoniakilla?
PoistaJokos raatihuone ja eskoholvi myytiin. Niistä saa rahaa monille eri konsulteille.
VastaaPoista😁
PoistaMistähän arvosta Esko-Holvi on palovakuutettu ?
PoistaJuna tulee
VastaaPoistahttps://www.vakka.fi/uutiset/turkuuusikaupunki-ja-raisionaantaliratahankkeiden-suunnitelmat-nahtaville-6.221.158908.b09ef328d3
Juna on jo ja TAVARALIIKENNE jatkunee jatkossakin Uuteenkaupunkiin.
Poista"Hankekokonaisuuden tavoitteena on turvata Uudenkaupungin
tavaraliikenteen jatkuminen ja mahdollistaa Helsinki-Turku-
kaukojunaliikenteen jatkaminen Raisioon ja Naantaliin."
Näin ainakin vayla.fi sivustolla luettavissa.
Kiitos käynnneistä ja kommenteista! Eipä ole hallituksen pöydässä isommin serpentiinit lennelleet eikä laseja kohoteltu onnistumisille. Puhenjohtaja, kaupunginhallituksen, ei ole päässyt helpolla, mutta ilman isompia mokia, asiat pienessä piirissä ennalta sopien, on hallitus hoitanut tehtävänsä. Koko kaupunkia on kehitettävä tasapuolisesti, Lokalahtea ei sovi unohtaa. Meidän on viiimeinkin lopetettava joutava haihattelu, mielestäni vielä voimme tyehdä muutakin kuin säästää tämä kaupunki kuoliaaksi. Nyt olisi rohkeiden hankkeiden aika muuiden kuntien säästäessä ja laskiessa poismuuttokynnystään!
VastaaPoistaRohkea hanke on siis henkilöjunan palauttamiseen tähtäävä päätöksenteko!
VastaaPoistaLähinnä hullunrohkea ! Suunnitelmien mukaan onneksi sentään tavaraliikenne jatkuu U:kiin.
PoistaEntäs 20 vuoden sopimussuhde Wintterissä?
VastaaPoistaSen päättivät "Hullut ja Rohkeat" ja sillä mennään.
VastaaPoistaHenkilöliikenne ei nyt näemme (onneksi) toteudu hankkeen mukaan:
VastaaPoista"VAIKUTUKSET
Tasoristeysten poistojen ja parannusten
avulla parannetaan tienkäyttäjien turvalli-
suutta.
Radan korjaustoimenpiteillä varmistetaan
Uudenkaupungin ja Naantalin tavaraliiken-
teen turvallinen jatkuminen.
Radan perusparannukset vähentävät lii-
kenneverkon korjausvelkaa ja radan kun-
nossapitokustannuksia.
Raisio-Naantali-rataosan sähköistys mah-
dollistaa henkilöjunaliikenteen käynnistä-
misen Naantaliin."
vayla.fi
Kohtuutta myös bloggarille kerrontaan. Tiedoksi, että Raisiossa on seisake. Siitä pääsee mm. Myllyyn ja telakalle bussilla noin 10 min. välein sen mukaan, miten kiskobussi liikennöi. Työvuorojen alussa ja päättyessä telakkaliikennettä kiskobussiin ja kiskobussilta priorisoidaan. Kiskobussi odottaa, jotta mm. telakan työvuorolaiset ehtivät kyytiin tai saavat kyydin bussiin.
VastaaPoistaTurun Kupittaalla on asema. Siitä pääsee kävellen Tyksin eri osastoille ja myös yliopiston rakennuksiin. Kuin myös jatkoyhteyksiin mm. Helsinkiin.
Kiitos asiallisesta kommentista! Ensin Turkuun kunnon maaliikenneasema, sitten Uusikaupunki mukaan tai mielummin palvelut ja työpaikat tänne kuin Turkuun. En oikein luota sikäläiseen päätöksentekoon ja tekijöihin. Pahimmillaan saaamme jonkun funikulaarivirityksen tai maagisen kalliita toimimattomia siltoja. Meillä on esimerkkejä turkulaisten osaamisesta, kun yksi sikäläinen heppu poistäytyi tänne TuTon pipo silmillä sotkemaan kaupunkimme äänestäjien toiveet plus tahdon ja siinä sivussa koko kaupungin talouden. Enemmin kannattaa haaveilla tooimvasta köysiradasta Tampereelle kuin turkulaisten tekemistä järkevistä poliittisista päätöksistä. Turkulaisten katastrofaalisista touhuista kärsii vähiten, kun pitäytyy niistä mahdollisimman kaukana, sitä ei todellakaan voi pitää minään maakunan veturina vaan jarruvaununa, katsokaa nyt tuota Varhaa - kaikki Turkuun ja loput vaikka hautaan!
PoistaKiitosta vaan käymisistä ja kommenteista. Joo, nyt satsataan tosissaan rautateihin ja luvataan jokaiselle uudelleuusikaupunkilaiselle oma resina - yksinäisille tavallinen ja perheille pumppuresina, kaikki sähköavusteisia ja katettuja kaiken sään resinoita. Radanvarteen parin kilometrin välein taukohuoneita ureaneritykseen ja resinakokemuskokousiin, jossa resinoijat voivat vaihtaa kokemuksiaan tuntemuksiaan sekä innovaatiotaan henkilökohtaisista resinavariaatiosta. Pistoraide Alkoon ja S-Markettiin sekä tietenkin torille hevoistenjuottokaivolle hörppypullon latausta varten.
VastaaPoistaAlicellekadulle oma resinakaista ja viimeisetkin autot helvettiin Uudenkaupungin keskusta. Hiilineutraalista raitioliikenteestä tehdään Uudenkaupungin vetovoimatekijä kaupungin sisäisen resinarautatieverkon luomisella. Välittömästi on tehtävä hankeresinaliikennesuunnitelma Uudestakaupungista Laitilaan, aloittaakaamme se vaikkapa Kalannin koulun pihalle suunniteltavasta liikenneturvallisuutta lisäävästä 200 resisinan resinakatoksesta. Myllymäelle vedetään kiskot, jotta resinalla pääsee ihailemaan kaupungin hienointa puistuoa kuin myös kaupunkikuvaan kuuluvaa vesitornia, niin siis vai vesitornia.......??
Ei onnistu. Kastuu valituksiin jo Alisellakadulla.
PoistaLaukalle lähti taas asiapuolinen kommentointi.
VastaaPoistaSuhteutusta asioihin nyt. Kuten tiedossa on,
Mörnen korjausten kustannusarvio 30 milj. euroa ja Kalannin yläasteen korjaukset 15 milj. euroa.
Nämä kun laskette yhteen niin sillä summalla saa roudata vaikh tyhjillä kiskobusseilla monta reissua ilmaseksi
mitä hyötyä siitä roudaamisesta on
PoistaEU kannattaa Helsinki-Tukholma-välin megahankkeen selvittämistä
VastaaPoistahttps://www.hs.fi/talous/art-2000011065698.html
Kiitos Java kun huomioit Lokalahtea. Sieltä on kai lyhin matka Turkuun. Saattaisin melkein aja autoni Vinkkilän pysäkille ja hypätä junaan. Muuten olen sitä mieltä henkilöjunahanke (kunhan saadaan järkevästi) palvelee Turun talousaluetta johon Uudenkaupunginkin tulisi kiinteästi kuulua.
VastaaPoistaNiinpä. Kalannilla ja Pyhämaalla niin väliä olekkaan.
VastaaPoistaKalannin ja Pyhämaan kunnat olisivat voineet itse hoitaa palvelunsa ja vetovoimansa kuntoon aikoinaan. Lokalahti on ollut aina toivoton tapaus, mutta ehkä sekin nyt jonkun tullista olisi saanut houkuteltua. Tervetuloa kuitenkin nauttimaan Uudenkaupungin mahtavista palveluista, kun taidot ei riittäneet aikanaan omiin palveluihin. Javaa tai ihan ketä tahansa Perussuomalaista äänestämällä saavat ihan kaikki Lokalahden, Kalannin ja Pyhämaankin kuntalaiset pitää kaikki nykyiset palvelut (todennäköisesti tulee kaikenlaista kivaa lisää), Uudenkaupungin kaupunkilaisten tukemana.
PoistaEi auta, kun asukkaat muuttaa pois, samanlaista muualla Suomessa, suuri on kaunista.
Poistamoni ajattelee suuren olevan vaarallista.
PoistaKiitos käynneistä ja kommetteihin käyttämästänne ajasta! En missään tapauksessa vastusta periaatteessa henkilöliikennettä, joka tapahtuu rautatien päällä. Mielestäni nyt meillä on tärkeämpiäkin investointikohteita ja puutteita vähille varoillemme. Jos kaupunki saadaan kunnon nousukiitoon, tulee, hyvässä lykyssä, kisa kuka saa operoida rataosuudella TKU - UKI.
VastaaPoistaOperoinnissa on vain YKSI vaihtoehto, joten turha edes unelmoida/esittää kilpailutusta. Kaiken lisäksi kaupungilta vaaditaan tukea liikennöinnille eli matkustajat eivät matkojaan yksin maksa. Tuki tule olemaan miljoonaluokkaan per vuosi. Onko Java nyt "kelkkasi" kääntynyt ? Miten onkaan tultu toimeen yli 30 vuotta ilman henkilöraideliikennettä ? Vastaus on että HYVIN ja raideliikennettä ei tarvita enää mistään TODELLISESTA näkökulmasta vaan se joidenkin utopistisissa unelmissa.
PoistaToimeen on tultu niin hyvin viimeisen 30 vuotta että kaupungin väkiluku on pudonnut yli 3000 asukkaalla.
VastaaPoistaKiitos käynneistä ja kommentoinneista! Lähtisin juna touhussa yhdessä laitilalaisten kanssa neuvottelemaan Tampereen ja Jyväskylän suuntaan ratahankkeesta Uudestakaupungista itään - rata tulee jo Euraan asti. Uskoisin mainittujen seutujen olevan kiinnostunut nopeammasta rautatieyhteydestä maailmalle ja siitä, että satamien välille saadaan kilpailua. Kuten olen todennut henkilöliikenne junavetoisesti Turkuun lienee tuottavaa, kun Vinkkilässä asustaa 60 000 vehmaalaista, radanvarrelta löytyy 50 000 mynämäkeläistä ja Nuosiaisissa 50 000 ihmistä muuttaa lähemmäs heidän asemaa - tuolloin ollaan miltei samoissa väkimäärissä kuin Ruotsin pääkasupunkiseudulla. Tuo sisämaahan vievä rautatiehaave ei etene ilman Hämeen ja Keski-Suomen kansanedustajien apua. Heidän turkulaisiin ja satakuntalaisiin kollegoihinsa emme voi luottaa pätkän pienimmän pätkän osan vertaa, hyvänä esimerkkinä tästä on Laitilan risteysrahojen siirtyminen Eurajoelle - eikö ole vinhaa, omat kansanedustajamme jarruttavan meidän kehitystä, mutta rahat ne vie Turkuun! Onneksi Korihait kellisti Katajan Joensuussa, revitään siitä riemua!
VastaaPoistaSinun junakuvio on liian vaikea virkamiehillemme vai luuletko sen saavan pyörät pyörimään?
PoistaEn usko junaan. Mutta mikä helvetti on se lasihökötys torilla Rauhan muistomerkin edessä? Ajattelin että se on vaan joulun ajan siinä havuvarastona, mutta nyt kun vieläkin siinä tönöttää niin alkaa pelottamaan että on jäämässä siihen pidemmäksikin aikaa? Mutta eihän tuollainen voi siihen jäädä. Eihän!?
VastaaPoistaKyllä se upea lasirakennus sopii tähän Suomen ainoaan meren rannalla olevaan puutalokaupunkiimme, ole vaan hiljaa. Kyllä SDP on sen hyväksynyt.
PoistaKysäsepä arkkitehdiltä. Kai se on suunniteltu Apolissa. Maksaako Alina siitä pömpelistä vuokraa?
PoistaHenkilöjunan paluusta Uki-Tku välille päättää päättäjien enemmistö. Yksinkertaista vai mitä?
VastaaPoistaAivan samanlailla kuin Wintteristä tai Alisenkadun osan kivipinnoitteesta päätettiin. Enemmistö päättää.
Juuri näin. Turhaan Jawa hännystelijöineen vinkuu tästäkin, kun omalla porukalla ei ole edes teoriassa mahdollista saada enemmistöä. Tällä kaudella pääsivät apupuolueeksi, erittäin laihoin tuloksin, suurin saavutus taisi olla keinonurmikentän vastustamisen yrittäminen. SDP loves Uki.
PoistaEi yksin, mutta suuri mahdollisuus vaikuttaa. Moni päätös olisi ollut erilainen, jos kuusi valtuutettua olisi äänestänyt 'jaa'.
PoistaSdp takaa, että veroprosenttia vuosittain nostamalla Ukin kaupunki saa velkansa jotenkin hoidettua muutaman tukevan vuoden. Samalla tämä "Sdp loves Uki" takaa sen, että kaupungin pitovoima heikkenee.
VastaaPoistaEli väkipako jatkuu!
Tämäkö on ukilaisten asukkaiden rakastamista?
Kyllä se on rakastamista, tänne jää vain kaikki rakastettavat ukilaiset. Persut ja muut ei niin rakkauden perään olevat asukkaat, saavatkin muuttaa Lokalahden kuntaan.
PoistaKoskien kaupunki, eipä vaan taida heillä rahat riittää kaiken ylläpitoon. Muuttanevat siis Turkuun, kun Raumalle eivät enää kehtaa mennä.
PoistaKiitos visiiteistä ja vainnäöstänne kommenttien kirjoittamiseen! Lasihäkkyrästä en tiedä mitään, viinipisteen etäaste - sellaistahan yksi kellokas tänne unelmoi. En ole koskaan vastustatunut tekonurmea. Esitin sellaista tänne jo reilut kymmenen vuotta sitten. Silloin jalkapallomme eli suuruusaikaansa. Meille tulee miljoonan euron viritys eli Suomen kallein tekonurmiviritys. Muualla tuolla hinnalla olisi tehty kolme, miltei neljä tekonurmea. Mutta se siitä päätös on tehty. Demarit ovat loogisia verronkorotuksineen, he ovat olleet tekemässä päätöksiä, joiden takia veronkorotukset täytyy tehdä - sen sijaan ne poppoot, ketkä kannattivat demareiden hankkeita ja silti vastustivat veronkorotuksia, ovat vastuuttomia huuhaapäättäjiä. K. Kosken ollessa kaupunginjohtaja hänellä ei ollut yhtään ääntä, ei täällä eikä Raumalla. Nyt pariskunnalla on kaksi ääntä, joten hiukan kohtuullisuutta syyttelyyn. Ja vielä sellainen huomio Merja Koskesta, istun hänen kanssaan kaupunkisuunnittelupoppoossa ja rouva Koskelta löytyy niin luovuutta kuin yhteistyökykyä. Vika on toisaalla etteivät tehdyt suunnitelmat hyödynnä kaupunkilaisiasa.
VastaaPoistaVoi olla, että luovuuten ja yhteistyökykyyn olisin epäileväinen ellei kyse ole myötäilevä tilanne. Todellisuus voi olla aivan toista kun ollaan erimieltä. Naamiot on silloin riisuttu.
PoistaKiitos käynneistä ja kommentistasi! Juuri noin, mutta kumman vika hän joka saa tahtonsa läpi vai hän joka antaa periksi?
PoistaRiippumatta siitä kenen on vika niin päätöksen tekee se joka on "vahvempi" esim. organisaatiossa yleensä esihenkilö. Päätöksestä yleensä seuraa vastuu siitä paitsi politiikassa. Jos olet erimieltä niin sinua ehkä pidetään yhteistyökyvyttömä. Samaa mieltä tai eri mieltä olemalla voit siis olla oikeassä tai väärässä.
PoistaKiitos käynneistä ja hyvästä täydennyksestä. Oma ongelma piilee siinäkin, jos luottamushenkilö sijoituu työelämässä valmistelijan alaisuuteen. Jos äänestät valmistelijan esitystä vastaan, saattaa seuraavana päivänä olla ikävää töissä, kun asema vaihtuu päättäjästä alaiseksi.
Poista22.11 Javalta hyvä huomio. Uskon, että tämä on totta; varmaan monessa kunnassa on sama ongelma, että ei voi puhua valtuutetun omasta tahdosta.
VastaaPoista
VastaaPoistaOnko Ugissa ehdolla myös seksuaalivähemmistöjen edustajia, jotta olisi ehdolla yhteiskunnan kaikki suunnat?
On useampikin
PoistaUseampikin on ehdolla???
VastaaPoistaNyt ei tyhmä äänestäjä ymmärrä.
VastaaPoistaMiten hyvinvointi- ja vapaa-aikalautakunta esittää yhtä kokonaista henkilötyövuotta, jotta Kalannin nuokkari saataisiin pidettyä auki kolmena iltapäivänä, 5 tuntia kunakin? Eli tämän yhden henkilötyövuoden työ näkyisi palveluna 15 tuntia viikossa?? Mitä tämä henkilö muuna aikana tekisi, nauttisi vaan palkkaa vai? Nuokkarin auki pitäminen ei vaadi mitään ihmeellistä suunnitteluaikaa, kuten vaikka opettajien työ.
Kun kunnan työntekijöiden työaika on 37,5 tuntia viikossa, riittäisi laskujeni mukaan tuon kaltaiseen aukioloon 0,5 htv. Eikä sitäkään ympärivuotisesti, koska nuokkari kuitenkin suljettuna loma-ajat ja koko kesän. Yritetäänkö tässä nyt väkisin saada Kalannista nuorten palvelut pois esittämällä liian suurta määrärahaa? Onko esittelijä, lapseton Ykskoivusta liian näköalaton maailmankansalainen ymmärtääkseen maaseudun nuoria?
Lomautetaan tekninenjohtaja komeksi kuukaudeksi. Sillä rahalla ja tekemättä jääneillä töppäyksillä Kalannin nuorisotilat pyörii 24/7 vuoden.
PoistaMitä töppäyksiä tekninen johtaja on tehnyt?
PoistaTai hyvinvointijohtaja, joka tuottaa kalantilaisille vain pahoinvointia.
PoistaVastuullinen johtaja etsiköön omasta talousarviostaan rahoituksen tai järjestelyn Kalannin nuokkarille. Ei voi olla niin että valtuusto on hyväksynyt talousarvion ja jo muutaman kuukauden jälkeen sitä olla repimässä auki. Saadaan muka ensin säästöjä mutta sitten niitä ei enää olekaan kun kun niitä yritetään palauttaa takaisin. Uskottavuus koko päätökseen tekoon on ennenkin ollut heikko mutta nyt se heikkenee edelleen. KH karsi 1 htv:n ja valtuusto sen yksimielisesti hyväksyi talosuarvion käsittelyssä. Nyt on Hyvinvointijohtajalla näytön paikka hoitaa asia ilman lisäkustannuksia.
PoistaErikoista henkilöresurssien suunnittelu!
VastaaPoistaMutta kertokaapa, missä on tämä Kalannin nuokkari eli missä rakennuksessa?
Yläkoulun/ urheiluhallin yhteydessä. Ei vuokranmaksua!
PoistaEntäs miten tuo tila on ollut avoinna nuorille? Vain arki-iltoinako?
VastaaPoistaNuoremmille heti koulun jälkeen. Oiva paikka viettää aikaa kavereiden kanssa, ennen kuin bussi vie kotiin, jossa ei välttämättä kavereita ole lähietäisyydellä (toisin kuin keskustassa).
PoistaWintterissä on kalantilaisillekin aikaa ja virikkeitä odotella bussin tuloa.
PoistaKiitos käymisistä ja loistavista kommenteista! Meillä satsattiin melkoisesti keskustaan ja joidenkin mielestä nämä miljoonat eurot menivät kankkulan kaivoon. Jos nain ei olisi tehty, nyt ei tarvitsisi pihistelypuheissa nostaa esille Kalannin ja Lokalahden palveluita eikä Hakametsän koulun lopetusta. Olisiko uusi,harkitsevampi toimintamuoto sellainen, joka takaisi laajemminkin kaupunkilaisten palvelut myös Lokalahti, Pyhämaa, Alsila ja Kalanti huomioiden? Pitäisikö koko paletti vetää uusiksi valmistelöijoita myöden - löytyykö kaupunkilaisilta uskoa valmistelukoneistomme kykyyn vastata ajan haasteisiin?
VastaaPoistaJos ja kun Wintterissä on kapasiteettia Hakametsän koululaisille niin sinne vaan, mars mars. Matka ei ole mikään ja siellä on uudet tilat ja oppimisympäristöt. Hakametsän koululle "dynamiitti ja puskutraktori"
PoistaNo ei todellakaan löydy uskoa, eikä ole löytynyt pitkään aikaan. Yhtenä päivänä kaupungilla kävellessäni aloin laskea montako lyhtypylvästä on pystytetty keskelle parkkipaikkaa tai ajorataa, loppui laskutaito kesken. Pieleen menee, mutta toivottavasti kuntalaiset heräävät vaaleissa vaatimaan muutosta!
PoistaVaalit tulossa ja kirjoituksia löytyy ja puheita. Teot ratkaisee kun katsoo mitä ko valtuutetut ovat äänestäneet päätöksissä tai puolue, ovatko olleet kansan asialla. Helposti löytää mitä ei ainakaan kannata äänestää vaikka nyt lupaa mannaa kansalle.
VastaaPoistaOletan täällä kirjoittelevan pääasiassa persumiehien, joten muotoilen yhteen vaalikoneväittämään liittyvän kysymykseni sen mukaan:
VastaaPoistaJos sinä olisit syntynyt juuri siihen miehen olemukseen jonka peilistä näet, mutta olisitkin äitisi kohdussa saanut pojan kehon kehittyessä tytön identiteetin eli sen jota me kutsumme sieluksi, niin miten siihen suhtautuisit? Haluaisitko kutsuttavan itseäsi mieheksi vain koska vartalosi on miehen, vaikka sielultasi tunnet olevasi nainen, ja sinun olisi pitänyt syntyä naisen vartaloon?
Woke in Usa now! You have to call to Usa!
VastaaPoista