sunnuntai 10. joulukuuta 2017

VEIKÖ VESSATON LÄNSIMETRO TEIDEN KUNNOSSAPITOVARAT?

Tänään ajelin autolla puolenpäivän aikoihin Uudestakaupungista Turkuun. Loskaa oli tiellä parikymmentä senttiä. Tuntuu vähintäänkin mystiseltä, miksei auroja saati suolauskalusto ollut kulunpäällä, ei edes tulomatkalla. Kuinkahan monta ihmishenkeä menetetään, tapahtuu loukkaantumisia ja aiheutuu taloudellisia vahinkoja, kun harjoitetaan hällä väliä tyylistä ylläpitoa. Mielestäni kyseessä on edesvastuuton ihmisten hengellä, terveydellä ja omaisuudella "säästäminen" tai huolimattomuus. Vai onko kyseessä ulkoistamisesta johtuvan tehokkuuden seuraus, jonka maksaa tavallinen kansalainen hengellä, terveydellä tai rahalla?

Suomen pitäisi olla varallisuudeltaan tuottoisampi kuin koskaan, mutta jostain kumman syystä rahat eivät riitä niille teille, joilla kulkevat tällä maalle hyödyllistä työtä tekevät kansalaiset. Menikö teiden kunnossapitorahat vessattomaan länsimetroon? Jotta mainittuun metroon saatiin matkustajia, täytyi vähentää linja-autovuoroja. Voisiko nämä tuetusta joukkoliikenteestä saadut rahat siirtää kehäkolmosen ulkopuolisten teiden kunnossapitoon? Miksi yleensäkään kiirehtiä kehäkolmosen sisällä olevien teiden kunnossapitoa, koska siellä on runsaasti vaihtoehtoja oman auton käytölle, toisin kuin täällä. Teiden ylläpidon painopiste on siirrettävä sinne, missä omalle autolle ei ole vaihtoehtoja!

1 kommentti:

  1. Pääkaupunki seurulle pitää otta ruuhkamaksut käyttöön ja julkinen halvemaksi niin kyllä käyttäjiä löytyy. Java puhu asiaa liikennteestä olettaisin olevan juuri noin mitä yllä lukoo.
    Sama se on vihreitten ajamssa politiikassa kaikkia matkakustanusten omavaatuuta lisättävä ja tällä politiikalla suomalaiset työssakäyvät laitetaan eriarvoiseen asemaan. Maalta pitää kaikki julkinen liikennöiti ja palvelut lopettaa. Maaseutu tyhjäksi ja kaupunkeihin slummioita.

    VastaaPoista

Tuhraappa tähän aikasi kuluksi jotain! Kiitos!