Suomella on taloudelliset edellytykset tarjota kansalaisilleen parempaa kuin 1970- ja 1980-luvulla. Mutta miksei näin tapahdu, miksei enää synny jäähalleja, uimahalleja tai miksei meillä edes ole varoja yhteiskunnan tilojen kunnostukseen saati terveydenhoidon tason kehittämiseen saati säilyttämiseen? Joku syyttää ahneita, liikaa palkkaa vaativia duunareita, toinen kuntien saamattomia työntekijöitä, kolmas liian korkeita eläkkeitä. Mutta onko vika näissä vai jossain aivan muualla?
On väärin sanoa, ettei yhteiskunnan rahoilla rakenneta mitään. Muutama vuosi sitten meille nousi uusi uljas satojen miljoonien Musiikkitalo, Eduskunnan lisärakennus, yhden kulmakunnan joukkoliikennettä entrataan sadoilla miljoonilla, osansa saa Amos Andersonin taidemuseo ja varmaan Guggenheim museokin. Kaikki "kehitys" Suomessa tapahtuu kehäkolmosen sisällä ja lähes kaikki sinne sijoittuva satsaus suuntautuu johonkin muuhun kuin välttämättömään eli kansan välttämättömiin tarpeisiin tai sen rahoittajaan: tuottavaan työhön eli vientiteollisuuteen, jolla elämisemme laatu ja puitteet turvataan. Teemme metropolia ja samalla tuhoamme sen rahoittajan eli muun, tuottavaa työtä tekevän, Suomen tulevaisuuden.
Aivan oma lukunsa on passiiviväestöön kuuluvien eturyhmien ja ammattikuntien itselleen luomat taloudelliset asemat ja edut! On luotu yhteiskunta, jossa kansa on valjastettu rahoittamaan sijoittajien elostelua sekä byrokratian, lakien ja säädösten kautta passiivista tai pikemminkin negatiivista, mitään tuottamatonta eliittiä.Nämä omahyväiset ja härskit tahot kanavoivat jopa verovaroistaan saamia korvauksia ja palkkioita suoraan ulkomaille. Kaikki tämä muutos on voimistunut nykyhallituksen aikana, jossa pilvilinnoja suunnittelevat, mutta tavallisen kansan kurjuutta syventävät molemmat poliittiset ääripäät.
Surkein tyylimuutos on tapahtunut yrityselämässämme, jossa pitkäaikaisten sijoitusten sijaan on siirrytty kvartaaliajatteluun. Tämän seurauksena esim. puunjalostusteollisuutemme innovointi ja investointi on täysin pysähtynyt. Totuushan on se, että vaikka lehtiä luetaan vähemmän niin ahtereita pyyhitään, neniä niistetään ja tavaraa pakataan kolmea kovemmin - tästä muutoksesta olemme jääneet sivuun. Sama koskee telakkateollisuutta, joka rinta rottingilla kaupattiin ulkomaalaisille. Suomen hallitus ei kanavoinut 50 miljoonan euron tukea telakoillemme, tuon seurauksena menetimme kymmeniätuhansia henkilötyövuosia ja satojenmiljoonien eurojen verotulot vaihtuivat satojenmiljoonien eurojen työttömyyskorvauksisiksi.
Hallitus on puuttunut verotukseen käsittämättömällä tavalla: Yritysten tuottoa verotetaan entistä vähemmän, mutta samalla yritysten oheiskuluja verotetaan niin etteivät yhä useammat yritykset tuota yhtään mitään. Teknokraattimme eivät ymmärrä realismia: Jos yritys ei tuota mitään, on ihan sama vaikkei olemattomasta tuotosta mene vero lainkaan. Pitäisi mielummin taata yrityksille edellytykset tuloksentekoon. Onhan selvää, että yrityksen kannalta on parempi maksaa kunnolla veroja runsaasta tuotosta kuin olematonta veroa olemattomasta tuotosta.
Meillä työn tekeminen ei ole kallista työläisten palkkojen tai eläkkeiden vuoksi. Kansainvälinen vertailu osoittaa esim. sen, että vaikka eläkkeemme on maaosamme keskitasoa, hintatasomme on niin korkea, että suomalaisen eläkeläisen ostovoima on verrattavissa itäeurooppalaisen eläkeläisen ostovoimaan. Hallitus ja valtakunnan eliitti huutaa palkkamalttia ja pidempiä työuria, mutta he itse tekevät? Nostavat omia palkkojaan, jäävät aikaisin eläkkeelle, siirtävät varoja ulkomaille, elostelevat ulkomailla ja päätöksillään ajavat työpaikkamme ulkomaille.
Ensimmäiseksi meidän tulisi puuttua energiaverotukseen. Suomi on harvaan asuttu maa ja havumetsävyöhykkeen ilmastomme nostavat niin teollisuuden kuin kansalaisten energiakuluja. Kilpailukyvyn ja kansalaisten elintason takaamiseksi hallituksen tulisi taata kohtuullisen hintainen energian. Hallituksemme on kuitenkin toiminut juuri päinvastoin: TÄNÄKIN VUONNA KERÄTÄÄN ENERGIAVEROJA SUOMESTA YLI NELJÄNMILJARDIA EUROA! Ensin meiltä lähti teollisuus, seuraavaksi kauppa potkii väkeä pihalle ja lopuksi ajetaan alas viimeisetkin julkiset palvelut - Nykytyylillä tämä on Suomen tulevaisuus.
Meidän tulisi ensinnäkin laskea energian verotusta tuntuvasti. Esim. dieselin hinnan pudotus 0,8€/l ja bensiini hinnan pudotus 1,0€/l antaisi melkoisen piristysruiskeen koko Suomelle. Kansalle ja teollisuudelle jäisi rahaa elämiseen, kuluttamiseen, työllistämiseen ja investointeihin. Pelkästään polttoaineveron laskulla saadaan melkoisia positiivisia vaikutuksia kaikkiin Suomen kansankerroksiin, teollisuuteen sekä kauppaan. Toinen muutoksen suunta löytyy aluepolitiikasta: Miksi teemme asuntoja ja työpaikkoja sinne, missä niiden rakentaminen on kalleinta, asuminen ikävintä ja elämisen lieveilmiöt ovat yhteiskunnalle kalleimpia. Harjoitettu politiikka tuntuu jopa typerältä, kun tuhansia ihmisiä pakkosiirretään työpaikkoineen pois kotiseudulta, maksetuista valmiista taloista ja turvallisesta ympäristöstä. Ketä palvelee se, että hyvät talot ja työpaikat jäävät tyhjilleen ja jonnekin muualle rakennetaan uudet tilalle? Tämä ei palvele sen enempää kansaa kuin kansantaloutta!
Niin SDP:n kuin Kokoomuksen sisältä löytyvät kasvavat oppositiot nyt harjoitetulle politiikalle. Toivottavasti nämä terveet voimat jyräävät kataisurpilalaisen kansan ja teollisuuden olojen sekä kasvumahdollisuuksien kyykytyslinjan. Jotenkin paradoksaalista lienee se, että hallituspuolueissa kritiikki hallitusta vastaan alkoi jo sen ensi metreillä Vasemmistoliitossa. Tuolloin muutosta ei suvaittu ja Mustajärvi sekä Yrttiaho ulostettiin tyhmästä. Jälkimmäisen arhinmäkeläiset yrittivät jopa heittää ulos koko puolueesta.
Kun kuuntelemme Keskustasta viriäviä ajatuksia ja lisäämme tähän Kokoomuksessa ja Demareissa voimistuvia uusien tuulien tuomia kaavailuja, voimme todellakin odottaa parempaa huomista koko Suomelle. Tämä maa on aina selvinnyt kaikesta duunarien työllä ja sillä, että herrat ahneuden sijaan antavat työtätekevillä ja työnsä tehneille sen mitä heille kuuluu. Terve järki, työn teko ja vanha kunnon suomalainen patruunahenki nostavat Suomen nytkin nousuun ja kasvuun.
Seuraavaan kasvuun on syytä varautua jo nyt myös Uudessakaupungissa. Oikeaa varautumista on kaupungin kehittäminen ja muuttaminen muuttovoittoiseksi. Kun muut ajavat nyt lyhytnäköisesti puitteitaan ja palvelujaan alas, on meidän sen sijaan kehitettävä, parannettava omia puitteita ja toimintojamme. Mitä pikemmin ryhdymme toimimaan, sitä paremmassa asemassa olemme ja sitä nopeammin väkeä alkaa muuttaa kaupunkiimme.
Eetu23. helmikuuta 2014 11.53
VastaaPoistaPaljon on arvosteltu paikallislehteä. On syytäkin. Mutta kaikenlaisia uunoja on kertynyt kaikkialle mediaan. Ajatlkaa nyt: melkein kuukaisittain kysytään ihmisten mielipidettä puolueiden kannatuksesta, mutta kukaan ei tunnu olevan kiinnostunut vaikkapa kuntuudistuksesta. Ei ole millään tavoin edes kyseenalaistettu edes onko se järkevää. Kuntauudistus on lehdistönkin mielestä jo sovittu "siellä jossain" vallassa.
Media on vallan juoksupoika isommassakin mittakaavassa.
Anonyymi23. helmikuuta 2014 13.22
Eetu puhuu asiaa, pressiklubissakin tästä aiheesta puhuttin kun lehdistöstä on tullu seiskapäivän tasoisia juorulehtiä, eikä harrasteta tutkivaa journalismia.
Anonyymi23. helmikuuta 2014 13.52
Saas nähdä, mitä ensi viikolla julkaistava koko maan kattava tilasto kertoo maan menosta ja miten Uki keikkuu siinä mukana uusine työpaikkoineen. Iso kuva viime vuoden Suomen suurteollisuuden tunnusluvuista peilaten ennakoi ihan jotain muuta kuin pientä heilahtelua. Sori jos kirjoitan taas suoraan ilman nevahaapavuorelaisten lupaa.
JAa
Anonyymi23. helmikuuta 2014 14.15
Siis koko maan taloustilanne selittää myös Ukin tilanteen.
Anonyymi23. helmikuuta 2014 15.03
Ei selitä. Valitettavasti. Mutta asiasta myöhemmin.
JAa
Anonyymi23. helmikuuta 2014 15.04
No Ukin tilanne on yli 800 työtöntä, ei se nyt ainakan maan parasta tasoa edusta, edelleenkään
Anonyymi23. helmikuuta 2014 16.30
Kenen ukista täällä oikein puhutaan? Olisiko nimeä kerrottavaksi?
Anonyymi23. helmikuuta 2014 16.54
Kosken...
Anonyymi23. helmikuuta 2014 16.57
Pitäisikö alkaa myös seuramaan Rauman työllisyyskehitystä. Onhan sillä alueelliseen tilanteesen merkitystä.
Mediaiskut kertoivat, että ulkomailtakin firmoilla on ollut kiinnostusta STX:n alueen yrityspuistoon. Siis että oikein investoisivat Suomeen?
java valkonen23. helmikuuta 2014 17.09
Kiitos käynneistä ja kommenttiosion oivasta käytöstä! Uudessakaupungissa aloitettiin laajamittainen kömmähdysten valmistelu ja siunaus jo 2002. Tämän myös Eero Laesterä totesi valtuutetuillemme. Myös kaupungin tilastot vahvistavat alamäen sijoittuvan vuoden 2002 huitteille. 2008 päättyi Suomen historian voimakkain nousukausi, josta Uusikaupunki ei saanut mitenkään kiinni, vaan menetti sen aikana asukkaita, työpaikkoja ja varallisuutta. Vallassa keikkuneet nevahaapavuorelaiset ovat olleet taloudellisen ahdinkomme takuuhenkilöitä. He jopa uskoivat siihen, että nykyinen lama kiertää kaupunkimme. On siis aivan perusteetonta väittää Uudenkaupungin olevan, muiden kuntien tavoin, vain ajopuu Suomi nimisessä virrassa!
Eetu23. helmikuuta 2014 17.41
Valitettvasti Valkonen puhuu totta. Toisaalta tuo vahvistui myös Nikulan kannanotossa viikko sitten. Onneksi meillä on kaikenaikaa ollut autotehdas ja Yara
Vastaukset
Eetu23. helmikuuta 2014 17.45
Toisaalta elinkeinopolitiikalla haettiin myös torjuntavoittoa telakan jälkeen... mutta taidettiin maksaa siitä liian kova hinta
Anonyymi23. helmikuuta 2014 18.25
täällä kirjottelee alemmuskompleksin vaivaamat. Joka käänteessä pitää vakuuttaa olleensa oikeassa. Äänestäjät päättää kuka on oikeassa.
java valkonen23. helmikuuta 2014 18.31
Kiitos käynneistä ja kommenteista! Totuuden esiintuominen, johtuu aikaisemmasta totuuden sivuttamisesta ja toteutumattomien illuusioiden markkinoinnista! Äänestäjät äänestävät saamansa tiedon perusteella ja täällä heille on valehdeltu!
On äärimmäisen typerää kirjoittaa täällä, että äänestäjät päättävät kuka on oikeassa. ÄÄNESTÄJÄT EIVÄT LOPPUPELISSÄ PÄÄTÄ YHTÄÄN MISTÄÄN !
VastaaPoistaJos äänestäjiin luotettaisiin (kuten Sveitsissä) meilläkin olisi kansanäänestyksiä ! Kyllä se on niin, että isommat puolueet täällä päättävät.
Äänestäjän valta kestää noin 1,5 minuuttia : ovelta sermin ja leimaamisen kautta takaisin ovelle, hattu päähän ja ulos !
Uudenkaupungin äänestäjät (vajaa 60 % äänioikeutetuista) ovat tavallisia, jumalaa pelkääviä ihmisiä, jotka eivät juuri yhteiskunnallisista asioista paljonkaan tiedä. Niin ovat tietysti kaikki äänestäjät Suomessa
Varmaan tuo oli kaupungin ääniharava, joka kirjoitti "äänestäjät päättää kuka on oikeassa". Totta kai äänestäjät määrää, kuka heitä huijaa. Ne ketkä äänestävät.
VastaaPoistaMutta tämä blogi on kai kansankanava, jossa saa kirjoittaa mielipiteensä ? Ei paljon silloin ääniharavan mielipide paina....
Sehän tutkittu homma, että äänestäjät äänestävät mielikuvien perusteella.
VastaaPoistaÄänestäminen ei perustu faktoihin
Keskimääräinen äänestäjä on sillai tyhmä, ettei edes ymmärrä, miten Plari ym media häntä vedättää ja manipuloi. Sitä taustaa vasten vaalit eivät ole rehelliset eivätkä vastaa asukkaan tahtoa. Sitten on vielä se, että joillain ehdokkaalla on varaa mainostaa muita enemmän + sitten Plarin tekstimainonta.
VastaaPoistaTotta, mm. Heikki Wala on pastori Jussilaisen eli Plarin " TUOTE ", joka valittiin Sualaapuarin kymppipöydässä yrittäjien ja K.Kosken ehdokkaaksi..
VastaaPoistaOlen aika kipakka kirjoittelemaan, mutta en koskaan ole potenut mitään alemmuskompleksia. Pikemminkin päinvastoi: sanovat että on iso ego. 18.25 mielipuolipiteen kirjoittaja erehtyy siis ainakin minun suhteeni.
VastaaPoistaNe, joiden kanssa olen tästä blogista puhunut, pitävät tätä virkistävänä ja hauskana. Tuota taustaa vasten onkin todella helppo päätellä mielipiteen 18.25 henkilöllisyys. Se tuli sen Java Valkosen kommentin jälkeen, jossa hän viittasi Laesterään ja vuoteen 2002.
p.d
mistä saisi selville Rauman työttömyysprosentin ? En ainakaan kaupungin sivuilta sitä löytänyt. Haluaisin aloittaa seurannan kuinka siellä työllisyys kehittyy. Ei ole mitään taka-ajatuksia vaan kiinnostaa muuten, kun ovat nyt koko valtuuston voimin aloittaneet masiivisen elinkeinopolitiikan.
Uutisis juuri Paavo Arhinmäki ympäri päissään sotsissa
VastaaPoistaSateenkaari-Paavo puhui homoista ainakin haastattelussa. varmaan tärkeä ihmisoikeusasia, mutta koko Vasemmistoliitto on leimautunut nyt jokseenkin hihhulupuolueeksi. Menee Forssinkin uskottavuus, kun hän koko ajan Arhinmäkea "seuraa".
VastaaPoistaHyvin on Suomen asiat, kun vasemmisto alkaa parantamaan koko maailmaa.
Mitä Java noille isoilla eläkkeillä eläville eläkeläisille pitäii tehdä, jotka asuvat ulkomailla. Valtion virkamiehiä (isoja kihoja) ainakin näkee Rivieralla ja tietysti muuallakin. Eiköhän meidän eläkkeet pitäisi tasapainottaa? On kohtuutonta, että ikänsä julkisella sektorilla (jo silloin verovaroin elävä) saa vielä eläkettäkin kolme kertaa enemmän kuin keskiverto duunarieläkeläinen.
VastaaPoistasamaa mieltä pieneläkeläisen kanssa,Jos tuunari saa keskimäärin noin 1400€/kk puhtaana käteen saa satatuhatta tieneeva 60000€/vuosi - verot luuli sillä käteenjäävällä summallaa olevan elämä kunnossa.
VastaaPoista..ja noita 8000 - 9000 euroa /kk tienaavia on valtionhallinnossa todella paljon. Meillä julkisen sektorin laajuus sitä luokkaa, että Kreikkakin kalpenee. Pitäiskö ryhtyä järjestämään jonkinlaisia mielenosoituksia ? Skiniporukat ja kansallismieliset edellä, kuten Ukrainassa ?
PoistaMutta eihän Suomessa... eeeeeeiiii. Korpisoturin jälkeläiset seuraa katseella vaikka vierasmaalainen raiskaisi vaimoa.
Joku kaipasi Rauman työttömmyyslukuja. 30.12.2013 työttömyysaste oli 12,5 %. Työttömänä oli 2382 henkilöä. Mikä lie U:gin tilanne? Noin 800 on viimeksi ollut työttömänä ?
VastaaPoistahttp://hikipedia.info/wiki/Uusikaupunki
VastaaPoistahttp://yle.fi/uutiset/paavo_arhinmaki_sotshin_tapahtumista_no_sammuin_tai_vasahdin/7105115
VastaaPoistaKoska täällä (Javan blogin puitteissa) on tapana hyppiä asiasta toiseen, niin miksen nyt siis minäkin: Teille, joiden ajatukset ja kaikesta päätellen koko elämä pyörii Kari Kosken, Heikki Walan, Uudenkaupungin Sanomien ja Tontonmäen ympärillä, kulunutta sanontaa käyttäen suosittelen oman elämän hankkimista. Lakatkaa elämästä sitä e.m. henkilöiden ja muiden kohteiden kautta. Terveisin, - j -
VastaaPoistaMiksi tuhlaat yhteiskunnan yhteisiä varoja, tuhlaa omiasi, niin kaikki olisivat hiljaa oma syysi.
Poistahttp://yle.fi/uutiset/sailas_miksi_hallitus_jatti_elakeuudistuksen_jarjestoille/7104375
VastaaPoistaÄrsyttää Javan kaikkitietävyys. Nytkin pistämässä koko maan asioita kuntoon. Java on itsekäs muita väheksyvä öykkäri. Ei mitään muuta.
VastaaPoistaMieluummin Java kuin ainostaan omaan napaansa tuijottava demari puolue.
VastaaPoistaArhinmäen on erottava! Sitten töppäykset ja erottamiset on linjassa. Jääkiekko ei ole peruste unohtamiseen.
VastaaPoistaHEH HEH
VastaaPoistaARHINMÄKI SAMMUI ENNENKUN OLYMPIATULI HEH HEH HEH
Minä käytin viikko sitten Tontonmäen tapausta oppilailleni esimerkkinä. Keskusteltiin julkisista hankinnoista. Koskea ja Walaa en maininnut - en katsonut tarpeelliseksi.
VastaaPoistaMinulla on oma, rehellinen elämä joka tapauksessa.
olen kuullut tuosta...mikäs siinä. Juristien suunnitelmista sa mielenkiintoisia esimerkkejä.
PoistaJoillekin on edelleen kiusallista, että Wala, Koski, Tontonmäki ja Uudenkaupunginsanomat pysyy keskustelussa. Muualla päin Suomea on Tontonmäen tapaus tulkittu sellaiseksi ettei olisi mennyt päätäntäkoneistossa läpi !
VastaaPoistaEikä vastuulliset edes olla pahoillaan. Kirjoittelevat näköjään täälläkin (kansan kanavalla) että unohtakaa, unohtakaa...se mitä Uudenkaupungin sanomat on muutaman vuoden sataaossa julkaissut, ei ole ainakaan tiedotusopin opinahjoista ammennettu
Kiitos piipahteluista ja pirteistä viesteistä! Voiko ministeri noiden tokaisujen jälkeen neuvotella esim. norjalaisten kanssa? Venäjän suunta taisi mennä tukkoon jo joku aika sitten, joten onko moinen tyyppi ministerinä Suomen etu? Tietenkin olen myös itse kännissä möykännyt, mutta ministerinä enkä luottamustehtävissä. Eikös tyyppi ollut työmatkalla, joten tekeekö hän aina töitä kännissä?
VastaaPoistaJospa nämä isokenkäiset, myös supereläkkeitä tienaavat, osallistuisivat mukaan lamatalkoisiin. Yleensä ovat vaatimassa muilta vyön kiristämistä. Meillähän entinen hallitus on ruhtinaallisesti palkinnut suohon kaupunkia valmistelleita virkahenkilöitä ja lomauttanut suoritustason väkeä. Voisi muutoksen aloittaa vaikkapa täältä, mutta tuskinpa meillä vallan itselleen hamuamiseen keskittyvällä nykyhallituksella riittää aikaa edeltäjänsä vääryyksien oikaisuihin.
Täällä muut ja minä saavat esittää näkemyksiään. Jos joku on toista mieltä niin, pistäköön omilla ajatuksillaan paremmaksi. Niin kaikki sivistymme ja saamme nauttia toistemme tarjoamista helmistä.
Ei nuo supereläkkeitä ulkomailla tienaavat (mm. Pekka Vennamo) käsitä, että emämaa on konkurssin partaalla. Monien rahat ovat sitäpaitsi hyvin sijoitettuina. koo ikänsä ovat rahaa panneet sivuun.
PoistaTuohon Arhinmäkeen vielä. Hän ei ollut Tv 3:n uutisten mukaan päässyt katsomaan 50 km:n hiihtoa, vaikka oli paikan päällä. Omien sanojensa mukaan katseli kisaa Tv:stä hotellissa.
VastaaPoistaOlen samaa mieltä Java Valkosen kanssa, että täällä voi esittää perusteltuja näkemyksiään mistä tahansa. Jos joku aihe on vanha, ei se kartalta niin poistu, että arvostellaan kommentoijia "hommaa oma elämä"- tyyliin. Itse asiassa aika lapsellista edes kuvitella.
Kohtalaista Suomeakin moni kirjoittaa, jopa nuo sananvapauden vastustajat. ( viittää siihen, että koulupohjaa on, mutta sydämen sivistys puuttuu vallan himon myötä.)
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/3127112/perussuomalainen-ajatuspaja-yleinen-ja-yhtalainen-aanioikeus-aiheuttaa-ongelmia-kunnissa
VastaaPoista(siis että hoh-hoh)
Hys hys. Hallitus pitää kokoustaan eikä nyt saa sanoa asioista suoraan.
VastaaPoistaai niin, ja tässäkin on vanhaa valtaa mukana. Vainio ei sentään ole ryhtynyt vaientamaan kansalaisia.
VastaaPoistaNyt on mielenkiintoista Vasemmistoliiton kanssa. Jos he lähtisivät hallituksesta talouspolitiikan takia, se tulkittaisiin Arhinmäen juopottelusta johtuvaksi.
VastaaPoistaPysyvät vassarit paremmin Kataisen ruodussa kun ottavat vähän kuppia!
VastaaPoistaNiin meidän Hartokin pysyy herrojen pöydässä takuumiehenä. Tosin kahvin voimalla.
VastaaPoistaHartoF voitaisi nostaa uudeksi kult ja urh-ministeriksi. Olisi se mukavaa jos saataisi paikkakunnan oma poika ministeriksi. Mieshän harrastaa urheilua ja kulttuuria. Joten miksi ei? Eikä tarttis pelätä että joisi itseään sammuksiin maailmalla.
PoistaNäin Naantalissa, jossa on kj:n valintaprosessi meneillään ja 8 virkaa hakenutta haastatellaan:
VastaaPoista"
Haastatteluun osallistuvat kaupunginhallituksen pöytäkunta sekä henkilöstöpäällikkö.
Vihreillä ja vasemmistoliitolla ei ole edustusta kaupunginhallituksen kokouksissa, mutta niillä on halutessaan mahdollisuus saada edustajansa haastattelutilaisuuteen.
"
Lähde on rannikkoseutu.fi
Näin toimitaan edustuksellisessa demokratiassa. Miten U:gissa? Pitäisikö oppia hakea Naantalista?
Tulipa oltua siinä pöydässä, jossa edelliskeväänä päätettiin kj:n virkaa hakeneista hieman toisin. Nyt edelliskeväänä alkaneita laineita lyö rantakiville vieläkin.
Case "Ugi" ja tapa toimia löytyy täältä (loppupäästä):
http://uki01.hosting.documenta.fi/kokous/20122235-15.HTM
JAa
Uudessakaupungissa on käsittämättömän paljon ongelmia toimintakulttuurissa. Hyvä kysymys: muuttuiko kulttuuri Kari Koaken ollessa kaupunginjohtajana ? Hän on ainakin henkilönä niinsanotusti "omapäinen" ?
PoistaItselläni on vuosien takainen muistikuva, että ennen oli hieman toisin. Vai oliko silloin kaikki sosiaalidemokraatteja ?
Muistaakseni Sonninen ainakin oli Keskustapuolueen mies...Lahikaisen puoluekannasta en ole varma. Eläkkeellä ollessaan taisi Kokoomusta edustaa. Tuskin Lahikainen ainakaan demari oli. Joutui sen verran erimielisyyksiin Helena Vartiaisen kanssa - tiemmä....
PoistaUkissa edelleen työttömyysprosentti noussut tammikuussa.
VastaaPoistaTäältä löytyy
http://www.ely-keskus.fi/web/ely/-/varsinais-suomen-tyollisyyskatsaus-1-2014-varsinais-suomen-ely-keskus-#.UwxJpYXOSu6
Joulukuussa 806, tammikuussa 797 työtöntä työnhakijaa
VastaaPoistaTyöttömyys joulukuussa 11%, tammikuussa 11,1%
VastaaPoistaJokseenkin kohtullinen työttömyysprosentti, yli keskiarvon kuitenkin. Mitä semmoiset jutut autotehtaasta pääkaupunkiseudulle ovat ? Onko joku muu kuullut? Ei sen pitäisi U:gin tehtaaseen liittyä.
VastaaPoistaTesla on Karman kilpailija, mutta on täysähköauto. Ilmeisesti U:gin autotehdas yrittää myös sitä A-sarjan mersujen rinnalle.
VastaaPoistaVarikkolle ostetaan aurauskalustoa ja kaksi uutta autoa.
VastaaPoistaRahaa on millä mällätä ei koske köyhää ja ovat vielä toisten rahoja.
Se on poliittinen valinta. Ehkä kaupungista ei löydy alihankintaa tarpeeksi. Vanhainkoteja ym. näköjään on tarjolla...
VastaaPoistaKiitos vierailuista ja kommenteista! Tesla lienee menestynein pelkkien sähköautojen valmistaja ja sen autot ovat käytännössä toimivia. Lisäksi yrityksellä on selkeä kehitysstrategia, joka on osoittautunut realistiseksi. Karman voima lähtenee uudesta kiinalaisesta omistajasta, joka ei kumartele öljy-yhtiöitä eikä ole amerikkalaisten tukien eikä rahoittajien varassa. Ilmeisesti Fisker Karman ostolla yhtiö osti patentteja valmistuskokemusta.
VastaaPoista24.2. 2014 Klo 15.12 Kirjoitti:
VastaaPoista"Ärsyttää Javan kaikkitietävyys. Nytkin pistämässä koko maan asioita kuntoon. Java on itsekäs muita väheksyvä öykkäri. Ei mitään muuta."
Ihan ilkeyttäni halusin poimia tuon ylläolevan "mielipiteen" tänne, koska en ole hetkeen ollut kuulolla. Kuulehan nyt, hyvä rouva / herra, toivon sinun laittavan omalla nimelläsi yhtä sujuvan ja asiallisen näkökulman näkyviin. Mahtuu se tänne kommenttiosioonkin. Vai eikö riitä pokeri ja kyvyt ?
Ainakaan et kunnioita sananvapautta, et perustele yhtään kohtaa kirjoituksesta,- pidät laadukasta tekstiä öykkäröintinä ja löydät tekstistä itsekkyyttäkin. Tiedossa on, että Valkosella on politiikan piirissä ns. vihamiehiä, mutta sitä toivoisi päättäjätason henkilöltä laadukkaampaa vastinetta. Ettekö pysty laulamaan häntä suohon ? Kaupunkiamme pystytte hoitamaan ?
Onko kyse nyt näistä "nevahaapavuorelaisista", joihin minunkin nimimerkkini sekoitettiin ? Olin muka kirjoittanut törkeyksiä, vai oliko se niin, että Valkonen oli tehnyt nimimerkilläni niin. Itse asiassa uskaltaisin kyllä anta hänen kirjoittaa nimimerkilläni - ei se ole mitenkään suojattu. Eikä hän kirjoita törkeyksiä. On niin syvällä toimittajan henki hänessä.
Näin poijjjaaaat
VastaaPoistahttp://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288658537227.html
Tuota ei enää Forssikaan saa parhain päin. Suomalainen ministeri krapulassa ja Venäjän urheiluministeri katselee yksin kisoja. Hyvä, että katseli: Venäjä sai kolmoisvoiton !
VastaaPoistaSatakunnan alueradio kertoi Porinkaupungin tehneen säästökuurilla 0,6 milj.€ voittoa.
VastaaPoistaÄrsyttää Javan kaikkitietävyys.
VastaaPoistaKummallista kun javan älykkyys ärsyttää muita, tämän takia kaikkien kannattaa seuraavissa vaaleissa äänestää javaa.
Ei kaikki toiminta, kirjoittaminen ja muu kansalaisvaikuttaminen, tähtää välttämättä asettumiseen vaaliehdokkaaksi. Kun katselee noita U:ginkin 43 valtuutettua ja heidän olemistaan noissa noin 10:ssä kokouksesa vuodessa, ei minulla ainakaan ole halua heidän seurakseen. Ja maksaa vielä jotain vaalilaskuja.
PoistaVain harvat ja valitut pääsevät kaupunginhallitukseen, jossaon edes teoreettinen mhdollisuus vaikuttaa.Mutta sielläkin on enemmistöt. Mitä siis esimerkiksi Forss on voinut siellä tehdä, tai Aaltonen, tai Tähtinen ja Varpe ? Kh:ssa määrää isojen ryhmien kärkihenkilöt, valtuuston puheenjohtajisto jne.
miten kunta mahtaa tehdä voittoa ? No leikki leikkinä
VastaaPoistaKuulemma tutkittukin asia, että mitä suurempi joukko valtuutettuja (kansanedustajia) sitä harvempien käsissä valta on. Se on yksi demokratian paradokseista. Tosiasiassa U:kissa riittäisi hyvin 20 valtuutettua, se on se suunnilleen se määrä millä on jonkinlaista vaikutusvaltaa. Tosiasiassa valtaa on vain 6-7 valtuutetulla. Kari Kosken aikana vielä pienemmällä joukolla.
VastaaPoistaSiinä mielessä demokratia on mennyt eteenpäin meilläkin, että kaupunginhallitus on JOTAKIN MIELTÄ. Nuo 8-3 ja 9-2 äänestykset olivat yhtä köyttä yhdistyksen äänestyksiä, jossa pienryhmät jätettiin jalkoihin. Siis viime kaudella.
VastaaPoistaEsim tavallisella demarivaltuutetulla ei ole mitään valtaa, koska päätökset tekvävät Antola,Koski ja tähän on muiden tyydyttvä puolueessa.
VastaaPoistaPuolueessa ei saa edes olla erimieltä. Kunnallisvaaleissa ,jos demareiden ehdokkaitten perääsä lukee sitoutumaton, pellkkä typeryys koska erimieltä ei saa olla.
Vassareissa saa olla erimieltä ja tuon uskon, koska loven äänesti viime valtuustossa monesti erilailla kuin esim. Harto
Isoissa puolueissa on paljon valtuutettuja, jotka haluavatkin, että joku muu pohtii asiat. Valtuutettuna olo riittää. Siitä kiksit sosiaalisena arvonnousuna.
PoistaEetu puhu täyttä asiaa!
VastaaPoistaDemareissa ei sanella. Ryhämäkokouksissa jokainen saa äänensä kuuluville. Siltä pohjalta ryhmä tekee demokraattisen päätöksen, joka editetään valtuustossa. Mikei Loven jätti vasemmistoliiton, jos siellä oli hybä olla. Harto mesoi ja väänsi itkua kun ei meinannut päästä hallitukseen. Varjo uhosi ennen vsltuustoa ettei ikinä hyväksy vastuuvapautta. Valtuustossa hänet pakotettiin äänestämään vastuuvapauden puolesta js suojelemaan Hartoa. Ei ole kovin demokraattista.
VastaaPoistaLoven jätti valtuuston elämäntilanteesta johtuen. Voisitko kertoa kuka on pakottanut Varjon äänestyksiä?
PoistaMillä konstilla selkärankaa omaava ihminen pakoitetaan?
PoistaKlo 11.56 on pelkkää Tarmo Kankaan oksennusta.
PoistaDemareissa ei sanella. Ryhämäkokouksissa jokainen saa äänensä kuuluville.
VastaaPoistaTuota ei usko kukaan,
Nimimerkillä kauan seurannut
Ryhmäkokouksessa vähemmistöön jäänyt vpoi äänestää mielipiteensä mukaan vai kuinka?
VastaaPoistaU:ginkin Demareissa on omat sääntönsä -kirjalliset ja ei kirjalliset. Kaupungissa on kolme eri demariyhdistystä, joista suurin pitää tukikohtaansa työväentalolla. Tällä suurimmalla on myös "suurin ääni" demarien sisäisessä hierarkiassa. Näin.
VastaaPoistaJAa
http://uki01.hosting.documenta.fi/kokous/20142468.HTM
VastaaPoistahiukan enemmän uskon paikallisiin demareihin kuin kännikalan johtaman vasemmistoliiton sokeisiin puoluejohtajan perseennuolijoihin
VastaaPoistaOn kai se niin, että demreilla ryhmäkokouksessa saa keskustella mitä valtuustossa esitetään. Olisi aika erikoista ellei olisi niin. Mutta sitten onkin se mutta, mutta... sinun pitää olla valtuustossa ryhmäsi enemmistön puolella !
VastaaPoistaEn tiedä kuinka monta demaria meillä valtuustossa on, mutta jos äänestys on ryhmässä, jossain kahvilan takahuoneessa, esimerkiksi 7-6 - se on aika paskamaista päätöksentekoa niiden kuuden vähemmistöön jääneen kannalta. Se on myös paskamaista kuntalaisen kannalta, koska ei voi tietää kumpi puoli on oikeassa noin kriittisessä äänestyksessä.
JUURI TUOLLAISESSA TILANTEESSA ASTUU KUVAN "MAHTIDEMARIT", JOTKA OVAT MIELIPIDEJOHTAJIA.
Valtuustossa on ryhmän vähemmistön vaikea äänestää vastaan ellei ole joku Aaltosen kaltainen, joka sanoi muutenkin 16 vuoden valtuustossa riittävän.
Demariveljet haukkuvat omiaan jos erehtyy puhumaan väärän ihmisenkin kanssa sekin on koettu.
VastaaPoistaNäin on. 7-6 äänestys on tuttua. Ja se näkyy kokouksessa niin kuin koko ryhmä olisi samaa mieltä. Eli voi olla melkein juuri noin kuin Eetu26. helmikuuta 2014 17.29 kirjoitti äänestyksen näkyvyydestä.
VastaaPoista