Edellä mainitun kuvion takaamiseksi synnytettiin mustakaapujen joukko, joka vallan himossa loi sääntöjä ja pelkoa kansan nöyryyttämiseksi. Uhkauksilla sekä helvetillä pelottelulla he takasivat massojen nöyryyden. Nämä mustakaavut olivat valjastaneet oman valtansa välineekseen opin, joka nojasi lähimmäisenrakkauteen, heikomman puolustamiseen ja ahneudesta sekä itsekkyydestä luopumiseen. Tietämätön kansa pidettiin tietämättömänä ja niin muutama tuhat yltäkylläisyydessä rypevää kekkulia hallitsi kymmenientuhansien, kaiken työn tekevää, köyhien massaa.
Vaan niinpä kävi, että köyhät oppivat lukemaan. Syntyi kirjapaino, joka lisäsi luettavan tekstin määrää. laajuutta ja sisältöä. Lopulta tuli käänne ja eliitin puntit alkoivat tutista ja päät pudota. Köyhä kansa, jolla ei ollut mitään hävittävää marssi tyranniaa vastaan laulaen:
- "Taisteluun, synnyinmaan lapset,
- viimeinkin kunnian päivä on tullut!
- Meitä vastaan hirmuvallan
- verinen lippu on nostettu
- verinen lippu on nostettu.
- Kuuletteko lähestyvän seutujamme
- huudon julmien sotilaiden,
- jotka tulevat kyliinne ja koteihinne
- leikkaamaan lastenne ja tovereidenne kurkut
- Aseisiin kansalaiset!
- Aseisiin kaupunkilaiset!
- Aseisiin maatyöläiset!
- Muodostakaa pataljoonanne!
- Marssikaamme, marssikaamme!
- kunnes tyrannin saastainen veri kastelee peltomme
- ja siitä itää vapaus maahamme!"
- Reippaasti marssien, laulellen ja innokkaasti päitä pudotellen lähdettiin kehittyvälle tasa-arvon tielle. Inhimillisyyttä julistavat aatteet korvasivat ahneuteen, itsekkyyteen ja sokeaan vallanhimoon ylväistä inhimillisyyden tavoitteistaan eksyneet elämänkatsomukset. Maailma mullistui, harvainvalta vaihtui demokratiaan ja tasa-arvoon. Ihminen opetteli rakastamaan lähimmäistään, yritti jakaa paljosta heikomman hyväksi. Vapaus, veljeys ja tasa-arvo tulivat ihmisten elämän ohjeiksi ja pimeä itsekkyyden, ahneuden sekä kunnianhimon aika jäi taakse. Enää ei muutama tuhat ahne loisinut ja teettänyt töitä kymmenillätuhansilla köyhillä. Näin on maailmamme muuttunut vai onko?
- Maailma kehittyi inhimilliseen suuntaan veljeyttä, vapautta ja tasa-arvoa julistavien aatteiden kasvun ja saavutusten vuoksi. Mutta kuinka on tänään, vaalien alla, Suomessa. Saako työntekijä ansionsa mukaan, onko ihmisellä oikeus valita asuinpaikkansa, onko terveydenhuolto turvattu kaikille, toteutuuko tasa-arvoinen opiskelu, löytyykö varmaa työtä ja tästä työstä varmuus elämän rakentamiselle ja eläkepäiville? Vai elääkö tämän päivän suomalainen samanlaisessa orjuudessa pienen eliitin riistäminä kuin kuin maaorjat aikoinaan vailla realistisia tulevaisuuden varmuutta?
- Ottakaamme esimerkiksi vaikkapa asianajajat, heitä lienee noin kaksituhatta tämän päivän Suomessa ja he tienannevat keskimäärin noin reilut 200€/h. Vastaavasti jossain vientiteollisuudessa työskennellään reilun kymmenen euron tuntipalkalla. Onko valtava tuloero mitenkään perusteltua? Onko asianajan työn yhteiskunnallinen merkitys niin valtava, että sen sopii maksaa kaksikymmentä kertaa enemmän kuin tavallisen duunarin työn? Onko yhteiskunnan tehtävä taata mainitun tuloeron säilyminen?
- Oletko koskaan syönyt asianajan viljelemää viljaa, asianajajan leipomaa leipää, ajanut hänen valmistamaa autoa, saanut häneltä hoitoa sairauteen, kävellyt hänen auraamaa katua tai oletko sinä koskaan nauttinut mistään konkreettisesta, jonka asianajaja on saanut työllään aikaiseksi? Voidaanko perustelleen osoittaa, että 2 000, yhteiskunnalle mitään konkreettista lisäarvoa tuottamatonta asianajajaa tienaa saman verran kuin 40 000 maatamme toiminnassa pitävää. tavallista duunaria?
- Kuinka paljon meillä on yhteiskunnassamme asianajajien kaltaisia täysin tuottamattomia tai yhteiskuntaa kohtuuttomasti kuppaavia ammattikuntia esim. ahneita heikomman tuskalla ja hädällä härskisti rikastuvia epäinhimillisiä lääkäreitä sekä häikäilemättömän itsekkäitä pappeja, jotka ovat valmiita viemään köyhältä viimeisen ihokkaan saadakseen itselleen seitsemännen tai sadannen ihokkaan?
- Suomi alkoi nousta sotien jälkeen yhteistyöllä, kasvoi ja oli miltei kuin iso kibbutsi, jossa jokainen jäsen antoi kykyjensä mukaan ja sai tarpeensa mukaan. Suomalainen hyvinvointi rakennettiin silloin, kun työläiset olivat vallassa työväenpuolueissa ja patruunat sekä yrittäjät oikeistopuolueissa. Puolueissa ei ollut elämältä piilossa kasvaneita elämän teoreetikkoja, jotka mutu pohjalta muka ajoivat äänestäjiensä asioita. Oli valtava yhteishenki; tältä perustalta erilaiset elämänkokemukset ja käytännön tietämykset nostivat Suomen hyvinvointivaltioksi.
- Viimeisinä vuosikymmeninä ahneiden sarvipäiden kahmittua vallan itselleen lähimmäisenrakkauteen nojaavat liikkeiden arvot romuttuivat ja lopulta ne vieraantuivat kansasta. Onko sama tapahtunut suomalaisessa politiikassa? Olemmeko siirtyneet pimeän keskiajan kaltaiseen tilaan, jossa linnanherrojen kaltainen porukka hallitsee ja höynäyttää tavallista suomalaista, joka tekee työt ja kiristää vyötä valtaeliitin niin määrätessä ja elostellessa.
- Enkä nyt tarkoita, että meidän tulisi vihata tai kadehtia työtä tekemätöntä tai kohtuuttomasti yhteiskuntaa siivestävää poliittista eliittiämme. Eiväthän he riko lakeja tai pykäliä, neljän vuoden jaksoissa he saavat valtakirjan sinulta ja minulta - MUTTA ONKO HEISTÄ SINUN EDUSMIEHIKSESI KANSANEDUSTAJIKSI?
- "Hän on poliitikko, ei enempää, te häntä moittikaa
Vaan ei valtaansa hän kaukaa enää saa -
Hän saa sen sinulta ja minulta, oi veljet, huomatkaa:
Näin ei saada vääryyttä koskaan loppumaan..."
Kannattaisiko siis kokeilla kerrankin muutosta ja äänestää vanhojen naamojen tilalle tavallista kansaa eikä samoja arjesta eksyneitä ammattipoliitikkoja tai jo vallassa keikkuneita kieroja juristeja, ahneita lääkäreitä und omahyväisiä ja moraalittomia irstailijoita.
Valkonen!
VastaaPoistaMontako asianajajaa on ehdokkaana vaalipiirissäsi?
Lapintie lienee ollut kauimmin eduskunnassa.
Sitten Kiviranta,
Siinä ne istuvat,
Joten mitä sitten.
Niinpä niin. Ennen vanhaan se oli pappi ja lääkärit, jotka pyrkivät olemaan kunnan napa ja asioiden määrääjä. Nykyään noita hommia hoitelevatkin sitten juristit - mikäli muut kansalaiset sen löysyyttään mahdollistavat. Valtaa ei anneta vaan se otetaan. Tämä olisi ukilaistenkin hyvä muistaa niin valtakunnan kuin kunnan politiikan osalta.
VastaaPoistaAsianajaja oli vain esimerkki. Eduskuntaan pyrkii paljon, tyylipuhtaasti suuren rahan "sotilaita" tai ihan vaan oman edun tavoittelijoita, joita on Perussuomalaisten ehdokaskunta täynnä.
VastaaPoistaKiitos kommenteista ja käynneistä! Juristeja on täällä tyrkyllä jopa persuissa. Eikä juristien valta-asemia voi Suomessa vähätellä: Presidentti, ministerit, ison puolueen johtaja jne.. Mutta kuten Eetukin totesi, asianajat ovat vain esimerkki, mutta onhan esimerkkejä paljon maakuntaa kehittäneistäkin juristeista Saba Niinistö ja Wilfred Itälä, joten ei lakimiehen koulutus saa estekään olla. Totuus on kuitenkin se, että yksikin juristi Arkadianmäellä kielii tilastojen mukaan selkeästä ammattikunnan yliedustuksesta eduskunnassa.
VastaaPoistaMeillä on huutava pula mainittujen Niinistön ja Itälän kaltaisista todellisista, itsensä peliin pistävistä, maakunnan eteen puurtajista. Ehkäpä Yrttiaho oli viimeinen hyvä karismaattinen esimerkki siitä kuinka mies pitää vaalilupauksistaan kiinni vaikka omatkin käyvät kimppuun. Ehkäpä samanlainen nouseva voimahahmo löytyy Li Andersonista tai Yrttiaho juniorista. Soisi kansanedustajien vaihtuvan muissakin puolueissa kuin Vasemmistoliitossa, niin orvolta näyttää raakkikansanedustajien omaan henkilökohtaiseen etuun tähtäävä pääkaupunkikihojen nuoleskelu. Nämä nuoleskelijat ja nynnyt pisteidenkerääjät eivät vie tätä maakuntaa koskaan eteenpäin, joten nyt raakit syrjään ja uudet karismaattiset kasvot heidän tilalle!
Kaikissa puolueissa lähes kaikki
VastaaPoista