Turkulaiset ja satakuntalaiset kansanedustat eivät halua Uudenkaupungin satamasta kilpailijaa Raumalle, Turulle ja Porille. Rata Uudestakaupungista olisi suorin ja nopein tie satamaan Hämeen ja Keski-Suomen vientiteollisuudelle lisäksi kyseessä on selkeä huoltovarmuutta parantava yhteys. Ja kuten on usein tullut todettua, Katanpään tykin turvaava reitti Uudenkaupungin satamasta on Suomen lyhyin vesitie länteen. Meidän kannattaisi nostaa mainittu hanke julkisuuteen jo senkin takia, että muualla huomattaisiin Uudenkaupungin olevan elossa, vireä ja muutakin kuin autotehtaan varjossa torkkuva pikkukaupunki. Täällä on hyvät puitteet elää, kasvattaa ja jalostaa, tätä täytyy julistaa maailmalle - olemme jo nukkuneet ohi vihreän vedyn ja vihreän ammoniakin hankkeiden.
Uuteenkaupunkiin rekrytoitiin juuri kymmeniä filippiiniläisiä työntekijöitä eli meillä vallitsee ja kaupungin kehittämistä hankaloittaa työvoimapula, siksi esitin eläkeläisten huomioimista työmarkkinoilla. Luonnollisesti haluan kaikkien työllistyvän. Se on kaikkien meidän etu jokainen täällä tienattu euro jää pyörittämään omaan elinkeinoelämää ja parantamaan niin yksityisiä kuin julkisia palveluita. Ketään ei saa syrjiä, mutta eläkeläisissä piilee voimavara, joka kannattaa noteerata etenkin juuri täällä, jossa työntekijöistä on melko suuri pula!
Mikä onkaan tuo työttömyysprosentti?
VastaaPoistaTyönteko ei juuri kiinnosta nykyään, kun ilmankin tulee hyvin toimeen
Siihen, ettei työnteko kiinnosta, on nykyinen hallitus yrittänyt luoda "kannusteita", joita opposition edustajat kilvan vastustavat! Mutta itse alkuperäiseen blogikirjoitukseen liittyen, ei ammuta ajatusta heti alas, eihän? HaB
VastaaPoistaOnkohan uuteen alustukseen syy siinä että alkaa ns. "omissa soimaan" ?
VastaaPoistaJos katsoo kartalta Rauman, Turun ja Porin satamat ja vertaa niitä U:gin satamaan niiin ensinnäkin koko on suurusluokassa ja toiseksi väyläsyvyydessä kolmanneksi laivaliikenteessä ei ole suurtakaan etua muutamalla kilometrillä pidemmällä matkalla ja lisäksi Uudenkaupungin satama on logistisesti väärässä paikassa. Kyse ei ole siis raiteista tai niiden suunnista.
VastaaPoistaKiitos hyvistä kommenteista ja käynneistä! Jos soi, niin kauniisti soi, jos soittajalle sopii. Eivät vientiteollisuuden pullonkaulat poistu karttasulkeisilla. Saimaan kanava on pois pelistä, joten nyt on meidän sauma kysyä ja markkinoida - KYSYMINEN EI MAKSA MITÄÄN! Vientisatamiin ja väyliin on investoitu aiemminkin , muistakaa Vuosaaren sataman hinta ja huomiokaa myös huoltovarmuus. Täällä vallitsevalla superpessimismillä saati turkulaisten loputtomalla nuoleskelemiselle ei saada mitään hyvää tähään kaupunkiin - ideoita kehiin ja jalostamaan niitä paremmiksi!
Poista"Meillä oli hetkemme" ja satamassa ajatus liikenteen kasvattamiseen. Jopa raidekaluston telinvainto. Ei kannattanut kun kilpailijat reagoivat asiaan. Laivamatkustajaliikennettäkin on kokeiltu aikanaan, ei kannattanut. Päätänsä jokainen voi hakata seinään jonkin asian puolesta vaikka kuinka kauan. Miten ajatus uudesta ydinvoimalasta Lokalahdelle ? Entä muutama datakeskus ? Yhteistyö Ahvenanmaan suuntaan ?
PoistaKysymimen ei maksa mitän. Valkonen perustelee asian hyvin. Kyllä tapahtuisi, jos K Koski esittäisi samaa.
PoistaK Koski on niin "last season" ja kirsikka kakun päälle Tontonmäki. K Koski aiheuttaisi vaan miljoonamenoja kaupungille kuten ennenkin.
PoistaSilti K. Koski on arvostelun yläpuolella
PoistaMinkä arvostelun ? Miksi "looseria" ei voi arvostella vai siksi että on demari ?
PoistaLähtökohtaisesti "luuserit" on demareita sillä eivät ole saaneet mitään aikaiseksi kaupungin kehittämiseen vaan ainoastaa kuluja.
PoistaNo ei sitä arvostella missään. Koska oot nähnyt lehdessä juttua Kosken tunaroinnista vaikka Tontonmäestä
PoistaKoskiko päätti Tontonmäestä? Höpö höpö.
VastaaPoistaJotkut kehuu Kosken kirjaa. Itse en tälläisille omakustanne tarinoille juuri anna painoarvoa. Faktaa tuskin löytyy, paskaa sitäkin enemmän.
VastaaPoistaOn tuo tapa kostaa poliittisesti eri mieltä oleville.
Minä muistan omissa muistelmissa kertoa kuinka surkea kaupungin johtaja hän oli.
Kiitos käynneistä ja kommenteista! Kari Koski oli kapunginjohtaja ja muut tekivät päätökset hänen esityksestään. Kun Kari Koski teki viranhaltijapäätöksiä, oli luottamushenkilöillä mahdollisuus vaikuttaa niihin. Niin nyt kuin aiemmin päättäjät vastaavat päätöksistä, aina voi vaatia parempaa esitystä, jos siltä tuntuu tai vaikkapa parempaa esittelijää, jos siltä tuntuu!
VastaaPoistaMuualla pyritään tekemään liikenneympryröitä meillä tehdään valot josta on jakkuvakustannus. Ympyrä maksaa enemmän aluksi. Ota java selvää mitä maksaa ympyrä/ valot mikä huoltokustannus.
VastaaPoistaLiikennevaloilla ja liikenneympyröillä ohjataa liikennettä eri tavalla. Kurjenpolun ja KT 43 risteykseen nykyaikaiset (="älykkäät") liikennevalot on ehdottomasti oikea valinta. Minimikustannus on se että ei tehdä mitään. Pysyvä liikennemerkki on kustannustehokkain ratkaisu vaikka VA:lla on ollut enemmänkin väkeä töissä.
PoistaEi ole, liikenne ympyrä on joustavin. Rantakadulla palaa punainen joka suuntaan. Esim : turussa Hiljaisilla tieosuuksilla vilkuttaa illalla keltainen, miksi meillä ei?
PoistaMeillä on älykkäät liikennevalot mitkä anturoivat liikennettä. Vilkkuva keltainen on vanhaa tekniikkaa joka nykyisin tarkoittaa häiriötilaa valoissa
PoistaLiikenneympyrä on toimivin
PoistaKiitos käynneistä ja kommenteista! Eiköhän me saada pain tarkoituksenmukaisempia risteysvaihtoehtoja käyttöön, kunhan rahoja ei upoteta nihinkään älyttömään, nyt on tilaisuus vaikuttaa asiaan - ei muuta kuin äänetämään..
VastaaPoista