lauantai 22. helmikuuta 2025

KAATAAKO TEMU VAPAAKAUPPAA RAJOITTAVAN EU:n


EU:ta voidaan pitää oikeana vapaankaupan vitsinä, joka elää kitkuttaa rajoittamalla tuontia alueelleen. Niin pääomapiirien omistama kuin poliittisia tahoja myötäilevä ja mainituista tahoista elävä valtamedia tukee ja turvaa EU:n oikeuden kurmottaa EU-kansalaisten elintasoa. Nyt valtamedian hyökkäyksen kohteeksi ovat joutuneet EU:n ulkopuoliset nettikauppa. Onhan se kauheata eikä sovi vapaan kaupan unionin pirtaan, kun ihmiset voivat vapaasti ostaa tavaraa suoraan valmistajilta ohi maanosamme kauppaa hallitsevien yritysten. Kummallista vapaakauppaa, kun se perustuu vain ja ainoastaan tuonnin rajoituksiin ja omien kansalaisten elintason kaventamiseen. Kuten Suomi ohjattiin kyseenalaisesti NATO:n huteraan suojaan, samalla tavoin yksinkertaisia höynäytetään hyväksymään Temussa asioivia odottavat ostorajoitukset.


Koomisuuden kuppi taitaa täyttyä parhaiten USA:n kaupan ja muun yhteistyön suhteen. EU pitää kovempia tulleja USA:ssa valmistetuille ja sieltä tänne tuoduille autoille kuin USA EU:n alueella valmistetuille ja täältä sinne viedyille autoille. Tätä epäsuhdetta on nostettu esiin monesti USA:n taholta ja kun USA vastavuoroisesti nostaa tulleja EU:n alueella tehdyille autoille, meidän mediamme tuo asian esille miltei USA:n julistaman kauppasotana. Kun vielä yritämme sodittaa oman sotamme amerikkalaisilla, ei liene ihme, jos siellä joku viimeinkin örähtää. Muistakaa eurooppalaisen autonvalmistajan härskiäkin härskimpi vihreään puhtauteen vetoava dieselhuijaus, jonka paljasti lopun aluksi Yhdysvaltojen ympäristönsuojeluvirasto. Voi pitää suoranaisena ihmeenä, että EU:n alueelta yleensä saa viedä autoja muualle maailmaan.

Ilmaston muutoksella pelotellaan ja pääkaupunkiseudun, mielestään kaikki tietävät, mutta todellisesti mitään tietämättömät, 60 celsiuksen sähkösaunan lämmössä nahkansa käräyttävät tyypit ohjeistavat maakuntien ihmisiä: älä lämmitä puilla, joita on - mene busseilla, joita ei ole, aja sähköautoilla, joihin ei ole varaa. Näiden päällepäsmäreiden sopii siirtyä maalle käyskentelemään ja huomaavat kuinka kaunis on Suomen luonto ja kuinka siistinä sitä kehäkolmosen ulkopuolella pidetään. Palataanpa vielä tuohon liikenteeseen, joka kuulemma saastuttaa ja rasittaa luontoamme eniten. Jos todellakin haluttaisiin vähentää liikenteen päästöjä, siirryttäisiin ihan kokonaan vähäpäästöisiin kulkuvälineisiin kuten sähköautoihin ja ne voisivat olla uutena halpoja vain noin 15 000 €. Mutta miksi näin ei ole? Syy on yksinkertainen, EU suojaa omaa, kehityksessä jälkeenjäänyttä autoteollisuuttaan. Me verotamme vihreyden nimissä yrityksiä niin paljon, että tuotanto karkaa sinne missä voi saastuttaa edullisemmin ja suosimme, tulleilla ja vastaavilla, omaa saasteita aiheuttavaa teollisuutta. Joten se uskottavasta ilmastonlämpenemisen estämisestä ja vapaasta kilpailusta! Olisikohan aika pistää koko EU uusiksi ja alkaa se yhteistuumaisesta teknologian kehittämisestä, yhteisestä puolustuksesta sekä kaikki maanosassa eläviä kattavasta hyvinvointiohjelmasta ja lopettaa pelkkä suuryritysten ja muutaman suuren jäsenmaan teollisuuden ja pankkien pönkittäminen yhteisillä varoilla, onhan EU:ta muutettu aiemmin vai vieläkö puhutaan hiilestä kaikkivoipana energialähteenä? Joko suutuitte niin, että joku tarjoaa töitä vai jatkanko?

2 kommenttia:

  1. Enpä suuttunut, kun oikeassahan sinä olet, suurimmaksi osaksi. Eri mieltä olen lähinnä hiilidioksidin merkityksestä ilmaston lämmittäjänä. Eihän kaasulla, jonka pitoisuus ilmassa on siinä 400 ppm, siis 0,04%, voi olla asiassa suurtakaan osuutta. Jo vesihöyry, jota on ilmassa lämpötilasta riippuen vaihtelevia pitoisuuksia, on tärkeämpi kasvihuonekaasu kuin CO2. Ja ihmisten toiminnan osuus tuohon CO2 -pitoisuuteen on todennäköisesti kovin vaatimaton. Muut prosessit merissä ja maan pinnalla ne sitä säätelevät. Ja jos mikä on todella vaatimatonta, niin se on suomalaisten osuus tuossa ihmiskunnan syntitaakassa. Mutta sehän ei estä noita päällepäsmäreitä kirkumasta naama punaisena, esimerkiksi että Suomen metsillä on suunnaton hiilinieluvelka - siitä huolimatta, että metsien vuotuinen kasvu edelleen ylittää hakkuumäärät.

    VastaaPoista
  2. Kiitos käynneistä ja tietoa lisäävästä kommentistasi! Tulipahan notkuttua torilla persujen teltalla Mikon, Apan ja Jannen kanssa, eikä sovi sivuttaa sitä, että Eerokin poikkesi paikalla. Kiitos kävijöille, oli mukava rupatella!

    VastaaPoista

Tuhraappa tähän aikasi kuluksi jotain! Kiitos!